Fundació Catalunya La Pedrera

La Fundació Catalunya La Pedrera és una fundació privada de règim especial que neix l’1 de gener de 2013 per respondre a una nova realitat social, i fer-ho amb una nova visió.

Des de la Fundació Catalunya La Pedrera ens mouen les persones, volem ajudar a construir un país millor creant oportunitats. Amb aquesta premissa sempre present desenvolupem projectes que facin de motor transformador en l'àmbit Social, Cultural, Mediambiental, d'Alimentació i de Coneixement, educació i recerca. Precisament des d'aquest darrer àmbit volem fer-ho amb el que considerem tres eines molt importants: educació, ciència i pensament crític.

• Educació: volem provocar accions d’innovació educativa i oferir oportunitats a aquells joves que estan en risc de sortir del sistema: garantint la seva formació garantim un  millor futur per a ells i un millor futur per al país.

• Ciència: Juntament amb l’educació, la ciència, la recerca i el desenvolupament del coneixement faran que el futur de tothom, tant a nivell individual com col·lectiu, sigui millor. Seguim apostant pels projectes que permetin detectar, atraure i retenir el talent a Catalunya, col·laborant amb institucions científiques, donant a conèixer la feina dels diferents centres de recerca, apropant la investigació al carrer, apropant la investigació a i la passió per les assignatures a les escoles, oferint oportunitats a joves científics perquè puguin desenvolupar el seu talent,  estimulant l’interès per les carreres científiques.Volem contribuir a tenir els científics millor preparats, els volem conèixer de ben joves i els volem acompanyar durant la seva carrera.

• Pensament crític:  A través d'activitats adreçades al públic general, creem  àmbits de trobada a la nostra seu de La Pedrera entre experts científics o mèdics amb estudiants o joves que estan iniciant la seva carrera professional. Així va néixer Ciència after work. I,més en l’àmbit de les humanitats continuarem els diàlegs entre reconeguts intel·lectuals en el programa Converses a La Pedrera.

En el programa Bojos per la ciència hi conflueixen aquests tres aspectes educació, ciència i pensamanet crític per fomentar les vocacions científiques entre els estudiants de Batxillerat.

La Fundació Catalunya La Pedrera aposta pels projectes que permetin detectar, atraure i retenir el talent a Catalunya, col·laborant amb institucions científiques, donant a conèixer la feina dels diferents centres de recerca, apropant la investigació al carrer, apropant la investigació i la passió per les assignatures a les escoles, oferint oportunitats a joves científics perquè puguin desenvolupar el seu talent, i estimulant l’interès per les carreres científiques.

Sessió inaugural

Lloc: Fundació Catalunya La Pedrera. Auditori de La Pedrera. Passeig de Gràcia, 92. Barcelona

• Vídeo promocional al Youtube: aquí

• Galeria de fotografies de l'acte inaugural al Flickr: aquí

Sessió

6 d'octubre de 2017

17-19h

Benvinguda al curs i 1a sessió de treball (estudiants)

• Marta Cos, coordinadora de Bojos per la salut i l'alimentació

• Dra. Elena Roura, responsable de l’àrea de salut i educació i Directora científica de la Fundació Alícia.

6 d'octubre de 2017

19-20.30h

Acte inaugural

• Lluís Farrés, director de Coneixement i recerca de la Fundació Catalunya La Pedrera

• Dr. Josep Maria Campistol, director general de l’Hospital Clínic

• Toni Massanés,  director de la Fundació Alícia

• Dr. Pep Vidal, director de Malalties Digestives i Metabolisme de l’Hospital Clínic

• Dra. Rosa Solà, Responsable de la Unitat d'Estudis d'Intervenció EURECAT-URV

• Dra. Cristina Carretero, psicòloga de la Fundació ABB

Lliço inaugural

Dieta mediterrània en la prevenció de la malaltia cardiovascular a càrrec del Dr. Salas.

• Dr. Jordi Salas, Catedràtic de Nutrició i Bromatologia a la Unitat de Nutrició Humana (Universitat Rovira i Virgili), Investigador Principal al CIBER Fisiopatologia de l’Obesitat i Nutrició del Instituto Carlos III i coordinador del seu programa de Nutrició, Director del Centre Català de la Nutrició a l’Institut d’Estudis Catalans, Vicepresident de l’Institut d’investigació Sanitària Pere i Virgili i Cap Clínic de Nutrició de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus, entre altres càrrecs acadèmics i d’investigació.

Sessió de cloenda

Lloc: per determinar

Sessió

6 d'abril de 2018