Mòdul 3 - Trastorns de la Conducta Alimentària

Sessió 11. Trastorns de la Conducta Alimentària: clínica, avaluació, tractament i prevenció

Dia: Dissabte 19 de setembre

Horari: 10h a 14h

Lloc: Hospital Universitari de Bellvitge - Carrer de la Feixa Llarga, s/n, L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona

Coordinació de la sessió: Dr. Fernando Fernández-Aranda, Dra. Susana Jiménez-Murcia i Dra. Zaida Agüera

Sessió a càrrec de: Equip Trastorns de la Conducta Alimentaria HUB: Dra. Isabel Sánchez, Cristina Vintró, Romina Miranda, Dra. Giulia Testa, Jéssica Sánchez, Lucero Munguía, María del Espino Lozano, Teresa Mena i Dra. Zaida Agüera

Idioma: Català, castellà i anglès

Es revisaran els aspectes més actuals sobre els trastorns de la conducta alimentària, treballant des de les qüestions clíniques associades al diagnòstic i la detecció precoç, factors de risc i conductes mantenidores, tractament i prevenció, fins a la recerca a nivell internacional. Es presentaran les tècniques de tractament habituals així com les intervencions basades en noves tecnologies.

A nivell pràctic, es presentaran testimonis de pacients. Es veuran i manipularan tècniques de neuroimage funcional (com electroencefalograma o imatges de ressonància magnètica) i s’utilitzaran dispositius de noves tecnologies que es fan servir com eines addicionals de tractament en els trastorns alimentaris i obesitat (“serious games” o aplicacions per controlar la impulsivitat i fomentar la relaxació).

Sessió 12. Prevenció en els Trastorns de la Conducta Alimentària

Dia: Dissabte 3 d'octubre

Horari: 10h a 14h

Sessió a càrrec de:  Equip Trastorns de la Conducta Alimentaria HUB: Dra. Isabel Sánchez, Cristina Vintró, Romina Miranda, Dra. Giulia Testa, Jéssica Sánchez, Lucero Munguía, María del Espino Lozano, Teresa Mena i Dra. Zaida Agüera