Què amaguen els aliments? Al·lèrgies i intoleràncies alimentàries

Dia:

• GRUP A: 25/11/17
  • GRUP B: 16/12/17

Horari: 10-14h (4h)

Lloc: Fundació Alícia. Complex Món Sant Benet

Coordinació de la sessió: Fundació Alícia

Responsable:

• Elena RouraDoctora en nutrició per la Universitat de  Barcelona. Llicenciada en Ciència i tecnologia dels aliments i Diplomada en Dietètica i Nutrició Humana també per la Universitat de Barcelona. Vinculada al projecte de la Fundació Alícia des del seu origen com a responsable de l’àrea de salut i educació. Actualment Directora científica de la Fundació.

Impartiran la sessió:

• Ana Lobato: Graduada en Gastronomia i Arts Culinàries pel Basque Culinary Center, amb l’especialització de cuina de Vanguardia. Durant els seus estudis, va ser becària del màster de pastisseria  ofertat en la universitat. Va cursar abans de començar a estudiar gastronomia dos anys del grau de Biotecnologia a la Universitat de Lleó (ULE) i va a fer un curs de tècnic superior en dietètica a distància amb l’entitat Formación Universitaria.
  • Adriana Gàlvez: Graduada en Biologia per la Universitat Autònoma de Barcelona l’any 2014. Ha realitzat un curs d’especialització sobre Nutrició com a medicina de la UOC, i el màster en Nutrició i Metabolisme impartit i coordinat per la Universitat Rovira i Virgili conjuntament amb la Universitat de Barcelona l’any 2016. Actualment, tècnica de projectes de recerca i desenvolupament de la Fundació Alícia.

De la mà dels cuiners i nutricionistes de la Fundació Alícia, aquesta sessió se centrarà en donar una visió global de les principals al·lèrgies i intoleràncies, del seu mecanisme d’acció i de com identificar els aliments que poden provocar-les.

Introducció

1. Definició, mecanisme d’acció i diferències entre al·lèrgia i intolerància.
  2. Quines són les al·lèrgies i intoleràncies més comunes?
  3. Quin és el tractament dietètic en el cas de patir una al·lèrgia o intolerància?
  4. Com identificar els diferents al·lèrgens en els aliments?
  5. Com preparar de forma segura els aliments?
  6. Quins substituts hi ha per als al·lèrgens més comuns?

Demostracions i pràctiques

A la part pràctica es treballarà tot allò après en la sessió teòrica:

• Després d'una demostració de cuina, per grups, els estudiants hauran de dissenyar diferents plats aptes per a diferents tipus d’al·lèrgies o intoleràncies.
  • Pràctica: Què és el gluten? Experiment per extreure el gluten de la farina.

<Tornar al Programa

<Tornar al Calendari del curs