Respostes dietètico-culinàries per al tractament de la diabetis, l’obesitat i les malalties cardiovasculars

Dia: Dissabte per determinar (grups A i B)

Horari: 10-14h (4h) i de 16-18h (2h)

Dinar per lliure (no inclòs). A la tarda de 16-18h hi haurà la preparació de les presentacions.

Lloc: Fundació Alícia. Complex Món Sant Benet

Coordinació: Fundació Alícia

Responsable: Elena Roura, responsable de Salut i hàbits alimentaris de Fundació Alícia

Impartiran la sessió: cuiners i nutricionistes de la Fundació Alícia

L’alimentació és part essencial del tractament d’aquestes malalties. Cada una d’elles requereix d’una dieta concreta on cal limitar certs aliments, preparacions i maneres de cuinar. Perquè les persones que l’han de seguir no l’abandonin és important que a part de complir les restriccions establertes per als experts, sigui variada, atractiva i saborosa. I això és el que es treballarà en aquesta sessió. Es coneixerà quina es la dieta concreta per a cada una de les situacions i es treballarà a la cuina per aprendre a combinar els aliments i utilitzar diferents tècniques culinàries per tal de fer atractiva i alhora senzilla de dur a terme cada dia aquestes dietes moltes vegades restrictives i difícils de seguir en moltes ocasions.

Sessió teòrica

1. Recomanacions dietètiques i nutricionals per a cada una de les patologies: diabetis, l’obesitat i les malalties cardiovasculars
  2. Revisió de la composició dels aliments per tal d’entendre perquè es recomanen o no en diferents situacions.
  3. Planificació d'una alimentació equilibrada adaptada a les diferents patologies.

Sessió pràctica

1. Demostració culinària per part dels xefs i nutricionistes de la Fundació Alícia on es podran veure propostes dissenyades especialment per complir les recomanacions dietètico-nutricionals explicades en la part teòrica.
  2. Disseny i preparació culinària d'un menú tot adaptant-lo a les necessitats d’un individu tipus que s'hauran plantejat anteriorment en un cas pràctic. Pràctica que es farà en grup i que caldrà defensar davant dels experts de la Fundació Alícia i dels companys del Bojos per la salut i l'alimentació.

<Tornar al Programa

<Tornar al Calendari del curs