1. MónNatura Delta de l'Ebre

Dissabte

Activitat 1. Visita guiada per conèixer l’espai natural de MónNatura Delta de l’Ebre.

Coordinació de la sessió: Equip educatiu MónNatura Delta de l'Ebre

Sessió a càrrec de: Equip educatiu MónNatura Delta de l'Ebre

Idioma: Català

Visita guiada completa a MónNatura Delta de l’Ebre fent un circuit per tots els espais del centre. Un guia de la zona acompanyarà als estudiants per conèixer de ben a prop el valor d’aquest territori, amb una gran riquesa en fauna i flora i un paisatge únic i amb una gran personalitat.

Activitat 2. Introducció de les espècies d’ocells de la zona del Delta de l’Ebre. Observació i cens d'aus.

Lloc: MónNatura Delta de l'Ebre

Coordinació de la sessió: Miquel Rafa, director de Territori i Medi Ambient de Fundació Catalunya La Pedrera

Sessió a càrrec de: Miquel Rafa i Equip educatiu de MónNatura Delta de l'Ebre

Idioma: Català

Identificació i biologia d’aus residents i migratòries de la zona del Delta de l'Ebre. Ruta per l'espai MónNatura Delta de l'Ebre per observar les diferents espècies d'aus amb binocles i telescopis i cens d'aus.

Activitat 3. Projecte de restauració de saladars i estanys litorals.​

Dia: Dissabte 5 d'octubre 2019

Horari: 15.00h a 19.30h

Lloc: MónNatura Delta de l'Ebre

Coordinació de la sessió: Carles Ibáñez, director del grup d'ecosistemes aquàtics de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) i Miquel Rafa, director de Territori i Medi Ambient de Fundació Catalunya La Pedrera

Sessió a càrrec de: Carles Ibáñez i Miquel Rafa

Activitat 4. Activitat de comunicació científica.​

Horari: 21.30h a 23.00h

Lloc: Casa de colònies Amadeo, Poblenou

Coordinació de la sessió: Silvia Frias i Andrea Blanco, Fundació Catalunya La Pedrera

Sessió a càrrec de: Silvia Frias i Andrea Blanco, Fundació Catalunya La Pedrera

Idioma: Català

Activitat de comunicació científica sobre les aus migratòries i joc de fotoidentificació. Els estudiants hauran de portar-se les càmeres fotogràfiques. Check-list per compartir entre tots les espècies que han vist durant la jornada.

Diumenge

Activitat 5. Ruta guiada a la llacuna de l’Alfacada.​

Dia: Diumenge 6 d'octubre 2019

Horari: 9.30h a 13.30h

Lloc: Llacuna de l'Alfacada

Coordinació de la sessió: Mariano Cebolla i Xavi Alifonso, Picampall (Associació Ornitològica de les Terres de l'Ebre)

Sessió a càrrec de: Mariano Cebolla i Xavi Alifonso, Picampall (Associació Ornitològica de les Terres de l'Ebre)

Idioma: Català

Visita guiada a la llacuna de l’Alfacada per conèixer la seva biodiversitat, aus nidificants i valor ecològic. Introducció a la fotografia de natura.

Activitat 6. Anellament científic d’aus.​

Dia: Diumenge 6 d'octubre 2019

Horari: 9.30h a 13.30h

Lloc: Llacuna de l'Alfacada

Coordinació de la sessió: Carles Durà, Picampall (Associació Ornitològica de les Terres de l'Ebre)

Sessió a càrrec de: Carles Durà, Picampall (Associació Ornitològica de les Terres de l'Ebre)

Idioma: Català

De la mà d’un expert ornitòleg els estudiants participaran en l’observació detallada i marcatge d’ocells, el que s’anomena anellament científic. Els estudiants coneixeran tots els detalls d’aquesta tècnica i descobriran la gran importància que té per a l’estudi de la biologia de les diferents espècies que conviuen al Delta.