3. Montserrat - Can Maçana

Dissabte

Activitat 1. Història geològica de Montserrat.

Horari: 10h a 11h i de 15h a 17h

Coordinació de la sessió: Josep Maria Fabra, Fundació Catalunya La Pedrera

Sessió a càrrec de: Josep Maria Fabra, Fundació Catalunya La Pedrera

Idioma: Català

Explicació de la formació de Montserrat en diferents punts estratègics on es poden observar molt bé els diferents talls estratigràfics que formen l’espai. Estudi dels materials paleozoics preexistents a la formació de Montserrat. Perills Posada en context del temps geològic i estimació de futur. Ruta des del Punt d’informació de Montserrat – Can Maçana fins a Sant Pau Vell.

Activitat 2. Explicació gestió d’un parc natural. Gestió forestal de la zona de Montserrat – Can Maçana.

Coordinació de la sessió: David Saez, Fundació Catalunya La Pedrera

Idioma: Català

Explicació de com ha de ser un pla de gestió d’un parc natural posant com exemple la gestió que es fa al parc natural de Montserrat. Explicació del projecte LIFE Montserrat i les accions que s’han fet al parc dins del mateix: crema controlada de flora, repoblació amb espècies d’interès, seguiment d’espècies animals, etc.

Activitat 3. Avaluació de l'estat del bosc.

Horari: 12.00h a 13.00h

Coordinació de la sessió: David Saez, Fundació Catalunya La Pedrera

Idioma: Català

Estudi de la cobertura vegetal de diferents zones de la finca de la Fundació Catalunya La Pedrera. Diferències entre un bosc sa i gestionat i un bosc no gestionat. Pràctica per mesurar la qualitat d’una part del bosc: transsectes per comptar espècies, mesura de diàmetres i edat del bosc.

Activitat 4. Mesures de gestió forestal.​

Horari: 13.00h a 14.00h

Coordinació de la sessió: David Saez, Fundació Catalunya La Pedrera

Idioma: Català

Exemple pràctic de mesura de gestió dins del projecte LIFE Montserrat: com un ramat de cabres contribueixen a la salut dels boscos a través de l’herviborisme. Pràctica amb el ramader.