4. MónNatura Pirineus

Coordinació de la sessió: Lluís Martínez, Coordinador de MónNatura Pirineus

Sessió a càrrec de: Lluís Martínez, Coordinador de MónNatura Pirineus

Dissabte

Activitat 1. Sortida de camp per a l’observació i identificació de la fauna, flora i microorganismes dels Pirineus i recollida de mostres.​

Horari: 9h a 13.30h

Lloc: MónNatura Pirineus

Coordinació de la sessió: Anna Planella, Paisatges Vius. Laura Force i Antonio Gómez, Líquens de Barcelona

Sessió a càrrec de: Anna Planella, Paisatges Vius. Laura Force i Antonio Gómez, Líquens de Barcelona

Idioma: Català

Observació i recollida de mostres de plantes superiors, recollida de càmeres de fototrampeig, definició d’hàbitats, transsectes de rastres, reconeixement de líquens (morfologia i ecologia, identificació d’espècies i recol·lecció de mostres.

Activitat 2. Anàlisi de mostres recollides a la sortida de camp al laboratori i a l’aula d’informàtica.

Idioma: Català

Sessió a l’aula d’informàtica i laboratori on s’analitzaran les mostres obtingudes al camp i es tractaran els següents temes relacionats amb la biodiversitat i la conservació:

• Anàlisis de les imatges de les càmeres de fototrampeig
  • Digitalització dels hàbitats amb SIG
  • Identificació de les plantes recol·lectades i elaboració d’un mini-herbari
  • Anàlisis dels transsectes de rastres amb SIG
  • Observació dels líquens sota lupa binocular i talls i preparacions microscòpiques per a la introducció i l’estudi de les estructures bàsiques
  • Realització d’algunes reaccions de color en el líquens segons les claus d’identificació
  • Estudi dels líquens com bioindicadors i estudi de liquenometria

Activitat 3. Introducció al món de la conservació.

Horari: 18.30h a 20.30h

Coordinació de la sessió: Xavier Escuté, Fundació Catalunya La Pedrera

Sessió a càrrec de: Xavier Escuté, Fundació Catalunya La Pedrera

Idioma: Català

• Gestió i funcionament d’un parc natural: Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i Parc Natural de l’Alt Pirineu.
  • Projectes de conservació LIFE
  • Gestió de la conservació de la natura a nivell internacional: UICN

Activitat 4. Sortida d’observació de fauna nocturna.

Horari: 21.30h a 23.00h

Coordinació de la sessió: Equip d’educadors ambientals de MónNatura Pirineus

Sessió a càrrec de: Equip d’educadors ambientals de MónNatura Pirineus

Idioma: Català

Sortida per descobrir els animals nocturns de MónNatura Pirineus. Es podrien utilitzar parabòliques per detectar el so dels animals i lots. Diferències entre com s’estudia la fauna de nit en contraposició a una sortida de camp pel matí.

Diumenge

Activitat 5. Reintroducció d’espècies. Projecte PirosLIFE.

Dia: Diumenge 22 de març 2020

Horari: 9.00h a 13.30h

Lloc: MónNatura Pirineus

Coordinació de la sessió: Toni Batet i Jordi Guillén, coordinadors del Projecte PirosLIFE

Sessió a càrrec de: Toni Batet i Jordi Guillén, coordinadors del Projecte PirosLIFE

Idioma: Català

Presentació del projecte de reintroducció de l’ós bru PirosLIFE: què implica a nivell de seguiment de l’espècie, mesures de prevenció que s’estan realitzant a Catalunya per minimitzar els danys produïts per l’ós i característiques de l’espècie. Treball de camp: itinerari per veure sobre el terreny la metodologia que s’utilitza per al seguiment de l’espècie. Itinerari amb trampes de pèl i càmeres de fototrampeig.