6. Muntanya d'Alinyà

Lloc: La Rectoria - Centre de visitants, Alinyà

Coordinació de la sessió: Equip gestor de la Muntanya d’Alinyà

Idioma: Català

Presentació de la finca de la Fundació Catalunya La Pedrera i les seves característiques a la Rectoria d’Alinyà.

Activitat 2. Seguiment de papallones i ocells amb el Catalan Butterfly Monitoring Scheme (CBMS) i el Seguiment d’Ocells Comuns a Catalunya (SOCC)​.

Horari: 11.45h a 14.00h

Lloc: Ruta per un tram d’itinerari del SOCC i del CBMS (3 km)

Coordinació de la sessió: Jordi Dalmau, coordinador del CBMS i SOCC a la Muntanya d’Alinyà

Sessió a càrrec de: Jordi Dalmau, coordinador del CBMS i SOCC a la Muntanya d’Alinyà

Idioma: Català

Estudi de les poblacions de papallones i d’ocells comuns de la Muntanya d’Alinyà i les seves característiques. Comparacions amb l’estudi que es va fer a la muntanya d’Alinyà al 2008 dins del CBMS i el seguiment que es fa de les poblacions d’ocells comuns al SOCC. Transsectes per identificació d’espècies.

Activitat 3. Ruta botànica de pujada i baixada al mirador dels Voltors.​

Horari: 15.00h a 15.45h i de 17.45h a 18.30h

Lloc: Camí de Sant Ponç

Coordinació de la sessió: Equip gestor de la Muntanya d’Alinyà

Activitat 4. Activitat Menjant amb voltors.​

Horari: 15.45h a 17.45h

Lloc: Mirador dels Voltors.

Coordinació de la sessió: Equip gestor de la Muntanya d’Alinyà.

Sessió a càrrec de: Equip gestor de la Muntanya d’Alinyà.

Idioma: Català

Observació amb telescopis de les 4 espècies de voltors del continent europeu: el trencalòs, el voltor negre, l'aufrany i el voltor comú. Identificació d’espècies i observació de com s’alimenten, com interactuen les diferents espècies i com ens sobrevolen.

Activitat 5. Activitat sobre la relació de l’ésser humà amb la natura. Història de la població d’Alinyà.​

Horari: 18.30h a 19.30h

Lloc: Aula del Ribatell, Alinyà

Coordinació de la sessió: Equip gestor de la Muntanya d’Alinyà

Sessió a càrrec de: Equip gestor de la Muntanya d’Alinyà i ramader de la vall d’Alinyà.

Idioma: Català

Activitat en col·laboració amb els ramaders de la vall d’Alinyà. Espai de debat on els ramaders expliquin la seva feina i les problemàtiques que han anat sorgint al llarg dels anys. Problemàtica del relleu generacional.

Activitat 6. Activitat de comunicació científica.​

Horari: 21.30h a 23.00h

Lloc: Fonda Ca L'Agustí, Cambrils dels Pirineus

Coordinació de la sessió: Silvia Frias i Andrea Blanco, Fundació Catalunya La Pedrera

Sessió a càrrec de: Silvia Frias i Andrea Blanco, Fundació Catalunya La Pedrera

Idioma: Català

Activitat transversal que permeti adquirir als estudiants noves eines i capacitats a l’hora d’explicar la ciència.

Diumenge

Activitat 7. Activitat de transsectes al prat Major per a l’estudi de la fauna salvatge.

Dia: Diumenge 10 de maig 2020

Horari: 9.45h a 12.45h

Lloc: Prat Major

Coordinació de la sessió: Equip gestor de la Muntanya d’Alinyà

Idioma: Català

Estudi de la fauna salvatge del prat Major, un espectacular altiplà subalpí envoltat de boscos de pi negre,a través de l’observació i el seguiment de rastres d’isard. Es pujarà fins al prat Major en cotxes 4x4.