Mòdul 1 - Sessions introductòries

Dia: Dissabte 19 de gener

Sessió a càrrec de: Prof. Josep Samitier, Pilar Rodríguez i Pilar Jiménez

Idioma: Català / Castellà

En aquesta sessió introductòria a càrrec del director del centre, el Prof. Samitier, definirem les àrees de la bioenginyeria i descobrirem què ens cal conèixer abans de fer recerca.

Els estudiants participaran en un taller sobre mètode científic on podran posar en pràctica les seves habilitats científiques.

Sessió 2. La comunicació social de la ciència

Dia: Dissabte 26 de gener

Sessió a càrrec de: Ester Sánchez y Pilar Jiménez

Idioma: Català / Castellà

Durant aquesta jornada descobrirem la importància de les fonts d’informació i treballarem com comunicar ciència a la societat.

Es realitzaran dos tallers pràctics, al primer treballarem les fonts d’informació científica així com els diferents formats en que es presenta aquest tipus d’informació; llibres, articles, webs, repositoris, blogs, etc.

La segona part de la sessió treballarem diferents estratègies per a comunicar ciència a la societat i analitzarem exemples de bones i males pràctiques de comunicació de la ciència als mitjans.

Sessió 3. Bones pràctiques de laboratori

Dia: Dissabte 1 de febrer

Sessió a càrrec de: Dra. Isabel Oliveira i Pilar Jiménez

Idioma: Català / Castellà

Els assistents participaran d’un taller pràctic de bones pràctiques de laboratori que els permetrà assolir els coneixement bàsics per a la realització dels tallers posteriors.

Treballarem:

• Com plantejar un experiment