Mòdul 1 - Sessions introductòries sobre la dietètica i la nutrició. Alimentació saludable en població general.

Sessió 2. Coneixements nutricionals i dietètics bàsics

Dia: Dissabte 1 de febrer

Horari: 10h a 14h

Lloc: Hospital Universitari de Bellvitge - Carrer de la Feixa Llarga, s/n, L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona

Coordinació de la sessió: Dr. Xavier Pintó

Sessió a càrrec de: Dr. Xavier Pintó, Ana Galera i Miquel Giménez, Unitat Lipidologia i Risc Cardiovascular de l’HUB- Equip Predimed Plus

Idioma: Català i castellà

Dos dietistes de l’hospital, que formen part de l’equip de recerca de l’estudi multicèntric nacional Predimed Plus, faran la presentació sobre els coneixements nutricionals bàsics, hàbits alimentaris saludables i la importància de l’activitat física. També presentaran la dieta mediterrània i la recerca en dieta mediterrània (Estudi Predimed Plus).

La teoria anirà acompanyada d’exercicis pràctics (autovaloració dels hàbits alimentaris propis i de l’activitat física). També presentaran testimonis del Predimed Plus que parlaran de la seva experiència personal com a participants de l’estudi.

Sessió 3. Hàbits alimentaris saludables i Dieta Mediterrània

Dia: Dissabte 15 de febrer

Horari: 10h a 14h

Coordinació de la sessió: Dr. Xavier Pintó

Idioma: Català i castellà

Sessió 4. Com dur a terme una alimentació saludable? De la panificació al plat

Dia: Dissabte 29 de febrer

Lloc: Fundació Alícia - Camí Sant Benet, 08272 Sant Fruitós de Bages, Barcelona

Coordinació de la sessió: Alba Adot

Sessió a càrrec de: Noemí Igual i Valeria Sgrignuoli

Idioma: Català, castellà i anglés

• Part teòrica-demostrativa:

Recomanacions dietètiques i nutricionals, per part d’una nutricionista-dietista de Fundació Alícia, sobre com dur a terme una alimentació bona, sana i sostenible. La teoria anirà acompanyada d’una demostració culinària per part d’un/a xef de la Fundació, on es podran veure elaboracions fàcils, ràpides i saludables pel dia a dia de la població general.

• Part pràctica:

Disseny i preparació culinària d'un menú tot adaptant-lo a les recomanacions generals de dieta equilibrada explicades a la part teòrica. Pràctica que es farà en grup i que caldrà defensar davant dels experts de la Fundació Alícia i dels companys del Bojos per la nutrició.

<Tornar al Programa