Mòdul 2 - Dietètica i nutrició en diferents situacions hospitalàries

Sessió 5. Mites i llegendes en nutrició

Dia: Dissabte 16 de març

Horari: 10h a 14h

Lloc: Hospital Universitari de Bellvitge - Carrer de la Feixa Llarga, s/n, L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona

Coordinació de la sessió: Dra. Nuria Vilarrasa

Sessió a càrrec de: Dra. Nuria Vilarrasa, Dra. Nuria Virgili, Dr. Rafael López, Dra. Isabel Sánchez i Dra. Monica Montserrat

Idioma: Català i castellà

Es tractaran els temes de la desnutrició hospitalària: detecció, valoració i interpretació a través de diferents procediments. Etiologia de l’obesitat. Tractaments dietètic - nutricionals, psicològics, farmacològics i quirúrgics.

Sessió 6. Dietoteràpia en situacions especials - Casos Clínics

Dia: Dissabte 27 d'abril

Sessió 7. Dietoteràpia en diferents malalties (1) ​

Dia: 11 de maig

Idioma: Català, castellà i anglés

Respostes dietètico-culinàries per al tractament de l’obesitat, les malalties cardiovasculars i diabetis.

• Part teòrica-demostrativa:

Recomanacions dietètiques i nutricionals, per part d’una nutricionista-dietista de Fundació Alícia, per cadascuna de les patologies a treballar, acompanyada d’una demostració culinària per part d’un/a xef de la fundació, on es podran veure elaboracions dissenyades especialment per cada malaltia.

• Part pràctica:

Disseny i preparació culinària d'un menú tot adaptant-lo a les necessitats d’un individu tipus que s'hauran plantejat anteriorment en un cas pràctic. Pràctica que es farà en grup i que caldrà defensar davant dels experts de la Fundació Alícia i dels companys del Bojos per la nutrició.

Sessió 8. Dietoteràpia en diferents malalties (2)​

Dia: 25 de maig

Idioma: Català, castellà i anglés

Respostes dietètico-culinàries per al tractament de la celiaquia, la insuficiència renal i el càncer.

Sessió 9. Desnutrició hospitalària - Etiologia de l’obesitat

Dia: Dissabte 1 de juny

Sessió 10. Alimentació hospitalària - Dietes amb textura modificada

Dia: Dissabte 14 de setembre

Idioma: Català, castellà i anglés

Generalitats de l’alimentació hospitalària i respostes dietetico-culinària a dietes amb textura modificada.

• Part teòrica-demostrativa:

Introducció a les generalitats de l’alimentació hospitalària actual i, més concretament, abordatge de les dietes amb textura modificada en aquests centres. Explicació acompanyada d’una demostració culinària adaptada especialment a les recomanacions establertes. Aquesta part serà impartida per una dietista-nutricionista i un/a chef de Fundació Alícia.