Mòdul 2 - Dietoteràpia en situacions especials i en diferents situacions hospitalàries

Sessió 5. Mites i llegendes en nutrició. Etiquetatge nutricional.

Dia: Dissabte 14 de març

Horari: 10h a 14h

Lloc: Hospital Universitari de Bellvitge - Carrer de la Feixa Llarga, s/n, L'Hospitalet de Llobregat, Barcelona

Coordinació de la sessió: Dra. Nuria Vilarrasa, Monica Montserrat Gil de Bernabe

Sessió a càrrec de: Dra. Nuria Virgili Casas, Dr. Rafael López Urdiales, Carolina Alves Tafur, Rosa Monseny Belda; Anna Prats Fulla, Inma Jimenez Garcia, Elisabet Romero

Idioma: Català i castellà

Professionals dels equips de Dietètica i Nutrició i  del servei de Endocrí de l’hospital tractaran els temes de mites i llegendes en nutrició, dietoteràpia en situacions especials i diferents malalties i la desnutrició hospitalària: detecció, valoració i interpretació a través de diferents procediments. També es parlarà de l’etiologia de l’obesitat, els tractaments dietètic - nutricionals, psicològics, farmacològics i quirúrgics.

La part teòrica es complementarà amb il·lustració de casos clínics i tallers com d’interpretació de l’etiquetatge nutricional o mesurar la composició corporal, entre altres.

Sessió 6. Dietoteràpia en situacions especials. Il·lustració amb casos clínics

Dia: Dissabte 28 de març

Idioma: Català i castellà

Sessió 7. Respostes dietètico-culinàries en al·lèrgies, intoleràncies i veggies.

Dia: 25 d'abril

Sessió a càrrec de: Sara Pareja i David Gi

• Part teòrica-demostrativa:

Recomanacions dietètiques i nutricionals, per part d’una nutricionista-dietista de Fundació Alícia, per cadascuna de les patologies a treballar, acompanyada d’una demostració culinària per part d’un/a xef de la fundació, on es podran veure elaboracions dissenyades especialment per cada situació.

• Part pràctica:

Disseny i preparació culinària d'un menú tot adaptant-lo a les necessitats d’un individu tipus que s'hauran plantejat anteriorment en un cas pràctic. Pràctica que es farà en grup i que caldrà defensar davant dels experts de la Fundació Alícia i dels companys del Bojos per la nutrició.

Sessió 8. Desnutrició hospitalària - Etiologia de l’obesitat

Dia: Dissabte 9 de maig

Idioma: Català i castellà

Sessió 9. Respostes dietètico-culinàries per al tractament de l’obesitat, les malalties cardiovasculars i diabetis.​

Dia: 23 de maig

Sessió a càrrec de: Alba Adot i Vinicius Martini

• Part teòrica-demostrativa:

Recomanacions dietètiques i nutricionals, per part d’una nutricionista-dietista de Fundació Alícia, per cadascuna de les patologies a treballar, acompanyada d’una demostració culinària per part d’un/a xef de la fundació, on es podran veure elaboracions dissenyades especialment per cada malaltia.

Sessió 10. Alimentació hospitalària: Dietes amb textura modificada

Dia: Dissabte 6 de juny

Sessió a càrrec de: Fabiola Juárez i Ana Lobato

• Part teòrica-demostrativa:

Introducció a les generalitats de l’alimentació hospitalària actual i, més concretament, abordatge de les dietes amb textura modificada en aquests centres. Explicació acompanyada d’una demostració culinària adaptada especialment a les recomanacions establertes. Aquesta part serà impartida per una dietista-nutricionista i un/a chef de Fundació Alícia.

<Tornar al Programa