Bojos per la ciència

Bojos per la ciència és un programa que organitza la Fundació Catalunya La Pedrera adreçat a estudiants de 1r i 2n de batxillerat amb l’objectiu de fomentar les vocacions científiques entre els joves i potenciar l'excel·lència educativa.

El programa Bojos per la ciència va néixer l’any 2013, fruït de la col·laboració de la Fundació Catalunya La Pedrera amb l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), amb el curs Bojos per la Biomedicina.

Durant la propera edició que començarà al 2019, Bojos per la ciència oferirà a través de 12 cursos, l’oportunitat a estudiants catalans de batxillerat, que tenen i demostren aptituds en el camp de les ciències, d’aprofundir en la teoria i les tècniques científiques dins dels diferents camps de recerca proposats: Supercomputació, Bioquímica, Bioenginyeria, Biomedicina, Ciència dels aliments, Química, Medicina, Economia, Física, Matemàtiques, Nutrició, i Noves tecnologies.

Els cursos s’imparteixen en col·laboració amb centres de recerca i institucions d'excel·lència a nivell internacional de Catalunya i consisteixen en sessions teoricopràctiques que es duen a terme en diferents dissabtes durant l’any i en les quals es tracten diferents temes científics dins de l'àmbit de recerca del curs.

Dins el programa Bojos per la ciència, els alumnes treballen als propis centres de recerca juntament amb investigadors pioners en el seu camp. D’aquesta manera poden experimentar com es fa ciència en un centre de recerca internacional, fet que els permetrà guanyar experiència pràctica en les últimes metodologies d’avantguarda, així com posicionar-se per a una possible carrera professional dins la branca científica que hagin escollit.

Objectius específics

• Fomentar entre els joves les vocacions científiques vinculades al món de la recerca científica, tot ajudant-los a orientar el seu futur acadèmic i professional.

• Apropar els estudiants a la recerca científica actual mitjançant sessions teoricopràctiques impartides per investigadors als centres de recerca.

• Adquirir experiència pràctica en metodologies d’avantguarda.

• Aprendre a presentar i comunicar treballs científics, tot fomentant el rigor i l’esperit crític.